Strona 40 z 147

Re: F1

: 13 kwie 2019, 13:06
autor: COA
Czyli że co, znowu Mercedesy szybsze, czy charakterystyka toru im przypasowała?

Re: F1

: 13 kwie 2019, 13:25
autor: Federasta20
Jedno często wynika z drugiego. Strata Ferrari, a nawet Verstappena, jest jednak na tyle mała, że wyścig nie jest jeszcze wygrany. Oby tylko Holender nie przesadził, bo jest mocno podirytowany a przed nim czerwone bolidy.

Re: F1

: 14 kwie 2019, 7:20
autor: hokej
Wygląda mi to na wbijanie gwoździ w psyche. Raz nadzieja, raz bejsbolem w łeb, panika i nerwowe szukanie rozwiązań. Dziwne.

Silnik Giovinazziego z takim samym defektem jak Leclerca 2 tygodnie temu. I pomóc ma soft, hmm.

Re: F1

: 14 kwie 2019, 9:48
autor: DUN I LOVE
Zieeeeeeeeeew. Można dalej iść spać.

Re: F1

: 14 kwie 2019, 11:10
autor: hokej
Nudy na pudy, fakt. Nawet rzuciłem TV i zagrałem ze Szkodnikami w Monopol.
Ferrari jest naprawdę w panice, przecież strategia w przypadku Leclerca to był jakiś sabotaż. Rozumiem ryzyko, ale przecież zwycięstwo było poza zasięgiem, nawet gdyby okazało się, że da się pojechać na 1 PS, to Mercedes z Bottasem podcięliby tę strategię. Trzymają parę okrążeń na torze gościa, który traci do rywala 1-3 sekundy na kółku. Szanuję.

Merc też zagrał zespołowo z drugą zmianą opon, ale przynajmniej nie wywrócili wyścigu, tylko uspokoili sytuację.

Maksiu przekonał się jak to jest walczyć z czołówką, gdy sam stanowi zagrożenie. Cenna lekcja, mam nadzieję.

Jeśli Kubica w Baku dostanie bęcki od Russela, to chyba coś to już będzie znaczyć.

Re: F1

: 14 kwie 2019, 11:40
autor: Federasta20
Okropny tysięczny wyścig. Do tego okradzenie Leclerka z podium choć Vettel niczym nie pokazał, że w tym roku zasługuje na takie traktowanie. Rozbija się o mur teoria, że toksyczna atmosfera niszczyła Ferrari, a przyjaźń za Binotto ma być ostatnim elementem układanki.

Nie wiem czy znacie przypowieść biblijną o siedmiu latach tłustych i chudych, ale idealnie pasuje ona do F1 od 2006. Było światełko w tunelu do przerwy wakacyjnej 2017 i iskierki w 2018, ale to na tyle. Zdecydowanie wolę dominację tenisowego Big 3 nawet bez klasyków, bo zamieniają się miejscami cały czas, a i innym coś tam wpadnie po drodze.

Re: F1

: 14 kwie 2019, 12:02
autor: hokej
Za 2 tygodnie sporo się wyjaśni. Jeśli w Baku, przy w miarę normalnym wyścigu, Mercedes spuści manto całej reszcie, to sezon, jeśli chodzi o walkę o mistrzostwo, można uznać za zakończony. Za nami będą niemal wszystkie rodzaje torów, a Ferrari nie wygląda na zespół, który potrafi efektywnie zarządzać kryzysem.

Inna sprawa, że Włosi padają trochę ofiarą regulacji oszczędnościowych. Ograniczenie przepływu paliwa, 3 silniki na sezon, opony które znikają w oczach, brak tankowania - to wszystko wymaga balansu pomiędzy osiągami, a ekonomią. Nie ma nic wspólnego ze ściganiem i dla mnie jest parodią wyścigów, ale taki mamy regulamin. A zdejmijcie kaganiec z liczby silników, niech się palą co niedziela, ale niech będą kwintesencją sportu motorowego. Ale nie, podstawowy dialog: "ciśnij", "co z oponami?'", " a fakt, musisz oszczędzać", "to może punkcik za najszybsze kółko?", "daj spokój, kosiarka nam siądzie przed terminem"... .

Nawet walka w środku, na którą wielu (w tym ja) liczyło ma niską temperaturę. Alfa z kłopotami technicznymi (vide Ferrari), Haas jeździ w kwalach, ale kompletnie nie potrafi zarządzać oponami w niedzielę, McLaren na jednym torze super, na drugim beznadzieja, Force India z jednym kierowcą, Renault to już w ogóle poziom zarządzania z Williamsa. Jedno Torro Rosso robi swoje stabilnie. Z dużej chmury mżawka.

Re: F1

: 16 kwie 2019, 14:29
autor: hokej
Jak podaje Mark Houghes, w piątek w Szanghaju geniusze z Williamsa zamienili podłogę i przednie skrzydło w obu samochodach. I nagle Kubica zlał Młodego. W sobotę już przekręcili z powrotem więc Russel zlał Roberta, ale dalej nie wiedzą czemu jest jak jest.

Podsumowując - nie mają nawet pół zapasowej podłogi. Na miejscu Kubka na ostatnim kółku przywaliłbym w pojazd Claire lekko bokiem i poczekał co zrobią. To jest tak skrajna niekompetencja, że nadaje się do hajlajtsów z okazji 1000 wyścigu.

Re: F1

: 18 kwie 2019, 7:54
autor: hokej
Mazepin chce kupić Williamsa. Rosjanin wydaje się być zdeterminowany, żeby załatwić miejsce w bolidzie synowi, od Force India dostał czarna polewkę, szuka innej opcji.
Młody Mazepin musi jeszcze nabić punktów w F2 do superlicencji, ale to kwestia czasu. Tak czy owak w przyszłym roku kierowca/-y mogą się zmienić.
Williamsa z obecną polityką nic nie uratuje.

Re: F1

: 27 kwie 2019, 15:26
autor: COA
Poskłada do jutra Williams ten wrak?

Re: F1

: 27 kwie 2019, 18:10
autor: Federasta20
Pojedzie.

Re: F1

: 28 kwie 2019, 0:30
autor: Emu
Obrazek

Re: F1

: 28 kwie 2019, 11:47
autor: Barty
Obrazek

Re: F1

: 28 kwie 2019, 15:49
autor: DUN I LOVE
Straszny ten Mercedes.

Re: F1

: 19 maja 2019, 19:05
autor: jaccol55
Ekspert i były zawodnik wygarnia wszystkie grzechy Formuły 1

Wyśmienity ekspert i były kierowca Formuły 1 jest rozczarowany kierunkiem, jaki obiera królowa sportów motorowych. Martin Brundle wygarnął koronnej kategorii wyścigowej jej wszystkie błędy i obawia się straconej szansy na jej uzdrowienie.
https://sport.onet.pl/formula-1/ekspert ... -1/eplmkt9

Dla mnie jako laika jest to ciekawy komentarz. :)

Re: F1

: 20 maja 2019, 17:12
autor: Federasta20
Bardzo ciekawy materiał, sporo w tym prawdy. Skoro nawet król obecnej ery Hamilton krytykuje bolidy to coś jest na rzeczy. F1 zawsze była połączeniem technologii i kierowcy, jednak od czasu wprowadzenia hybryd ten stosunek zbyt mocno się wychylił na stronę maszyny. Oszczędzanie opon i paliwa było już wcześniej, ale od kilku lat osiągnęło jeszcze większy poziom + trzeba dbać by wszystkie parametry silnikowe były na swoim miejscu, np. w wyścigu są one znacznie skręcone. Kierowca stał się jakby bardziej menedżerem aniżeli gladiatorem, skrótowo ujmując :)

Największy problem to jednak konkurencyjność stawki, na mocy umów finansowych sprzed kilku sezonów mamy trzy zespoły z dużo większym budżetem, inne mają wybór by walczyć o przetrwanie (Williams) lub stać się zespołem B (Haas, Alfa, Toro Rosso, powoli też Racing Point). To musi prowadzić do dominacji top-3, a jak trudno wejść w środku ery pokazuje Honda i Renault. Ferrari i RB się nie popisały w tym roku, a Merc ma wszystko co im potrzeba, budżet, kierowców, sztab techniczny itd. Monako to ostatnia szansa by odwrócić los mistrzostw, zwłaszcza upatruję szansy u Maxa, a Ferrari musi skontrować w Kanadzie (długie proste jak Bahrajn) by o czymkolwiek marzyć.

Re: F1

: 21 maja 2019, 8:05
autor: Robertinho
Zmarł Niki Lauda.

Re: F1

: 26 maja 2019, 11:25
autor: DUN I LOVE
Tor uliczny w Monte Karło, tutaj nie będę żałował transferu. :D

Re: F1

: 27 maja 2019, 9:38
autor: hokej
Smutno mi po tym GP. Sezon do odfajkowania, chociaż jęki Hamiltona godne Oscara. ;-)

Kubica mógł się wreszcie pokazać, ale Giovinazzi na spółkę z Claire uwalili Mu wyścig. O tyle dobrze, że czarno na białym widać wreszcie z czego wynika przewaga statystyczna Russela. Williams to już czysty marketing, zero sportu.

Tekst Roberta do inżyniera "zostaw mnie w spokoju, wiem co robię" przejdzie do historii.

Re: F1

: 27 maja 2019, 20:03
autor: Federasta20
Wiedziałem, że dojedzie i pewnie uda mu się wygrać.

Will Buxton, który robi sporo materiałów dla oficjalnego kanału F1, nazwał Russella kierowcą wyścigu...